سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مهاجرت به ایتالیا

یکی از کشور هایی که برای مهاجرت، می تواند گزینه مطلوب و محبوبی باشد، ایتالیا است. این کشور دارای مناظر بشدت زیبا و منحصر به فرد می باشد که هر فردی را مجذوب خود می کند. از طرفی یکی از کشور هایی می باشد که به شکل تحصیلی افراد را بورسیه کرده و به راحتی دانشجویان می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند.

 تاریخ و هنر غنی ایتالیا از دیگر عوامل جذابیت این کشور برای افراد سرتاسر جهان می باشند. علاوه بر موضوعات ذکر شده، برای ترجمه مدارک خود می توانید از دارالترجمه رسمی ایتالیایی در مشهد ( /دارالترجمه-رسمی-ایتالیایی-مشهدhttps://javantranslate.com/2) استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم موضوعات مختلف مربوط به ایتالیا مانند انواع مهاجرت به ایتالیا و همچنین مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشور های اروپایی از روش های مختلفی، مهاجران را می پذیرد. در ادامه برخی از انواع مهاجرت به ایتالیا را نام برده و توضیح می دهیم.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

یکی از روش هایی که می توانید به راحتی به ایتالیا مهاجرت کنید، مهاجرت به وسیله تحصیل می باشد. بعضی از دانشگاه های ایتالیا دروس مربوط به رشته تحصیلی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند که این موضوع باعث آسان تر شدن تحصیل خواهد شد.

از طرفی تحصیل کردن در این کشور ارزان و شهریه دانشگاه ها ناچیز و کم است. در صورتی که توان پرداخت شهریه این مراکز را ندارید، توصیه می شود از بورسیه های تحصیلی بهره بگیرید. دقت داشته باشید که علاوه بر موضوعات ذکر شده می توانید در زمان تحصیل خود، به منظور بهتر کردن وضعیت مالی و به شکلی بیشتر کردن درآمد خود، کار دانشجویی نیز انجام دهید. برخی از مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا نیاز خواهید داشت در زیر نام برده شده است.

·      توصیه نامه اساتید معتبر

·      انگیزه نامه

·      گواهی تمکن مالی

·      گواهی قبولی دانشگاه

·      مدارک مربوط به هویت شما و ...

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

همانطور که می دانید در بیشتر کشور ها شما با استفاده از ازدواج با شخصی که تابعیت کشور مد نظر را دارد می توانید به آن کشور مهاجرت کنید. برای مثال ایتالیا یکی از این کشور هاست. یکی از موضوعاتی که در این باره باید به آن دقت داشته باشید، این است که باید این ازدواج در سفارت ایتالیا نیز به ثبت برسد تا به این شکل بتوانید اقامت مربوط به کشور ایتالیا را بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر شما به عنوان یک فرد ایرانی، با یک شخص ایتالیایی ازدواج کرده اید و 2 سال از این ازدواج گذشته است، همچنین در ایتالیا سکونت دارید، می توانید به منظور گرفتن شهروندی ایتالیا دست بکار شوید. شرایط یا مدارک زیر از مواردی هستند که برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج می توان نام برد.

·      کپی مربوط به گواهی ازدواج

·      حداقل 18 سال سن

·      گواهی عدم سوء پیشینه

·      کپی مربوط به مدارک شناسایی و ...

مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

همانطور که می دانید هر کشوری مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد و این که کدام کشور برای مهاجرت، مناسب شما است با توجه به سلیقه، شرایط و نیاز های شما مشخص خواهد شد. اما اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، در زیر به صورت کلی مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا گفته شده است تا با خواندن این موارد بتوانید بهتر این کشور را مورد بررسی قرار دهید.

مزایا: همانطور که در بالا اشاره شد، ایتالیا جزء کشور هایی است که طبیعت بکر و زیبایی دارد که می تواند هر شخصی را به خود جذب کند. همچنین این کشور از نظر فرهنگ، تاریخ و هنر بسیار غنی می باشد که این موضوع را می توانید با دقت به مجسمه ها، تابلو ها و آثار هنری موجود، متوجه شوید.

 

معایب: یکی از مواردی که در این باره می توان به آن اشاره داشت، یادگیری زبان این کشور است. به شکلی که اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید بهتر است زبان آن را نیز فرا گیرید که این موضوع می تواند زمانبر باشد. از موارد دیگر نیز می توان به تفاوت های فرهنگی اشاره داشت. البته این مورد با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات کم رنگ تر از قبل شده است.